Dag 27: Universal Studios Hollywood

5 augustus 2016 - Universal Studios Hollywood, Verenigde Staten

Zo onze laatste vakantiedag zit er ook weer op. En het was een topdag.

Om 7 uur al opgestaan om zo vroeg mogelijk in het park te zijn. Maar opstaan en klaarmaken voor vertrek valt voor sommige toch niet zo mee. Uiteindelijk gaan we pas rond half 9 op weg naar Universal. Gelukkig is het maar een km of 5 rijden dus we zijn er zo.

Zoals altijd bij zulke parken in Amerika is alles tot in de puntjes geregeld. Er staat om de paar meter wel iemand te wijzen waar je heen moet om te parkeren, wat overigens wel $18 kost.

Eerst lopen we door een soort entertainment straat heen richting ingang. De kids hebben een fastpass waarmee is in elke attractie 1 keer de wachtrij mogen omzeilen. We gaan meteen naar de allernieuwste, geopend april 2016, attractie, The Wizzarding World of Harry Potter. Hier staan vaak wachtrijen tot meer dan 2 uur. Tot onze verbazing mogen wij via een personeelsingang binnendoor en staan we in een kwartier bij de entree van de attractie. Fastpasses kunnen in de zak blijven. Het is echt een fantastische ervaring. Je zit in een karretje dat alle kanten op beweegd en omgeven door gigantische 3D schermen lijkt het alsof je midden in de film zit. Inclusief vuurspuwende draken en spugende spinnen. Half wagenziek kom ik eruit.

Harry Potter

Verder is er nog een Special effect show,, Waterworld stuntshow, Simpsoms Ride(3D), Walking Dead, Despicilbe Me(3D),Shrek 4D,  Revenge of the Mummies(rollercoaster), Jurassic Park en Transformers(3D). Vooral deze laatste is echt geweldig mooi. Komen er ook weer half misselijk uit. Mbv de 2 fastpasses en beetje de wachttijden in de gaten houden kunnen we bijna alle attracties 2 keer doen. Maar dat kost je dan wel de hele dag. Half uur, 3 kwartier in de rij staan is standaard.

Waterworld stuntshowTransformers

Revenge of the MummiesSimpsoms The Ride

Jurassic Park

Om 9 uur zijn we allemaal kapot en gaan  terug naar ons motel. Romy ligt al voor pampus en de rest zal snel volgen.

Morgen alle tassen weer een beetje fatsoeneren zodat alles mee kan en dan is het alweer tijd voor de terugreis. Nog geen bericht gehad dat vlucht gecandelled zou zijn dus we gaan er vanuit dat het goed komt

De 4 weken zijn omgevlogen en het was een top vakantie. Maar het is ook mooi geweest nu. Tijd weer voor de alledaagse dingen als werk en school.

Dit is mijn laatste blog. Hoop dat het met plezier gelezen is.

Ma

1. Frans Ritterbex:
    5 augustus 2016
    wij hebben er van genoten jammer dat het voorbij is
    4 weken is inderdaad veel te kort maar toch iets om terug te kijken
  2. Evelien:
    5 augustus 2016
    Erg leuk om zo met jullie mee te reizen en te genieten van jullie verhalen. Mooie reis hebben jullie gemaakt hoor!
    We wensen jullie een goede reis terug.
  3. Anny Slaats:
    5 augustus 2016
    voorspoedige en goeie reis terug !

heb de verhalen met belangstelling gelezen en er van genoten !!!!
  4. Ans:
    6 augustus 2016
    Het was inderdaad leuk om 'met jullie mee te reizen' Tja en tijd vliegt al het leuk is. :)
    Ook wij wensen jullie een goede en veilige terugreis.
  5. Erik Otten:
    7 augustus 2016
    Nou heb net door jullie Reisverhalen heen zitten scrollen.
    Indrukwekkend een ervaring om nooit te vergeten denk ik zo.
    Toch hoop ik jullie weer gauw in het nostalgische Langenboom te zien.