Dag 26:: Anaheim-Holywood

4 augustus 2016 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag is een tussen dag tussen de 2 pretparken in. Lekker uitgeslapen, ontbeten en rond 11 uur uitgecheckt. Aangezien we nog lang niet in ons hotel in Hollywood kunnen gaan we het nuttige met het aangename verenigen en bezoeken we eerst nog een grote outlet die we langs de snelweg hebben zien liggen op de weg naar Anaheim toe. We brengen er een paar uur door en Romy scoort nog een paar schoenen en zelfs Dennis slaagt voor een shirt. Half 3 hebben we het wel gezien en gaan toch maar richting Hollywood. Het verkeer valt alles mee en we komen rond 3 uur aan bij het hotel. Er is al een kamer vrij dus dat valt ook weer mee.

Half 6 heb ik een rondrit geboekt door Hollywood en omgeving. Het is ongeveer 1 km lopen naar de opstapplek en de omgeving ziet er nu niet bepaald glamerous uit.Beetje vervallen.  Maar we worden netjes opgevangen door zo'n gladde amerikaan die meteen alles awesom en great vind. Met een stuk of 12 mensen gaan we een open busje in met een behoorlijk gezette tourguide..Hij zegt dat zijn ouders uit Nederland komen maar ik geloof er geen zak van. Alles voor de tip.

We rijden ruim 2.5 uur kriskras door Hollywood, Beverly Hills, Hollywood Hills etc. Hij wijst ons tientallen huizen van beroemdheden aan oa van  Silvester Stallone, Playboy Mansion, Beyonce, Justin Bieber, Gwen Stefani, Justin Timberlake en nog vele anderen, Van de meeste huizen  zie je niet zoveel, maar het ziet er allemaal spic en span uit. Dat niet iedereen gediend is van dit aapjes kijken blijkt als er een stel opgeschoten tieners in een dikke gepimpte SUV luid vloekend voorbij komen.

Stulpje Silvester StalloneHollywood sign

Beverly HillsWalk of Fame

De ene dikke auto na de andere komt voorbij en we zien, volgens onze gids en een paar Amerikanen, Martin Sheen, vader van Charlie Sheen, in een convertible voorbij komen en ook Seth Rogen, een of andere komiek. En een heel opzichtige zwaar gepimpte jeep, zou van Usher zijn. Ik geloof het wel maar de Amerikanen vallen bijna in katzwijm. Ook rijden we nog langs een paar restaurants waar veel beroemdheden komen. Er staan bijna overal enkele paparazzi's voor de deur. FF opwinding als er een paar opgetutte vrouwen op het trottoir staan te poseren voor een fotograaf. De gids haalt meteen een joekel van een camera uit zijn rugzak en knipt er onder het sturen lustig op los. Maar hij herkent de celebs niet dus zo beroemd zijn ze dus blijkbaar niet. Wast op time zegt ie.

Ook rijden we nog naar een uitkijkpunt waar de Hollywood sign goed kunnen zien.

8 uur zijn we terug en gaan we snel wat eten. Op de weg naar het hotel lopen we over de Hollywood Walk of Fame met talloze sterren in de stoep. Nu pitten en morgen onze laatste dag.

Tot morgen.