Dag 25: Anaheim (Disneyland)

3 augustus 2016 - Anaheim, California, Verenigde Staten

Vandaag staat geheel in het teken van Disneyland Anaheim. Dit is het eerste Disney thema park ooit gebouwd. Sinds 2001 ligt er nog een 2e park naast, Adventureland California. De kids hebben een parkhop pass voor beide parken, wij beperken ons tot Disneyland.

Na een vlug ontbijt lopen we naar de entree van het park. Tickets zijn binnen 2 minuten gekocht en we kunnen naar binnen. Security check is aanwezig maar stelt weinig voor. Schijnen met een lampje in je rugzak en that's it. Geeft te denken.

Ondanks het vroege uur is het al vrij druk in het park. Eerst gaan we naar Space Mountain en ik moet met de kids mee. Hoewel al meerdere keren in geweest in Florida en Parijs blijft het leuk. Al snel wordt het echt druk in het park en lopen de wachttijden op naar een uur of meer. Maar met een beetje slim plannen met het fastpas systeem kun je zonder al teveel wachten toch in de meest populaire attracties komen. Maar je ontkomt niet aan wachten af en toe. Dan is het leuk om mensen te kijken. In alle soorten en maten en kleuren van de regenboog zie je ze voorbij komen. Net aapjes kijken. Rond een uur of half 3 gaan de kids naar het anderen park waar ze een viertal attracties gaan doen die ze niet willen missen oa de Tower of Terror.  Wij blijven in Disneyland en aanschouwen de parade op Mainstreet.

DisneylandDisneyland parade

Als het donker wordt gaan Den en Romy nog een keer in de Space Mountain en ze hebben nog fastpass kaartjes voor de Spash Mountain. Wij willen nog ff de vuurwerkshow kijken en dan is het wel genoeg na 11 uur Disneyland. Helaas wordt, om voor mij onduidelijke redenen, de vuurwerkshow afgelast. Het is windstil, misschien is dat juist wel het probleem. Wij zijn rond 10 uur terug in het hotel, maar de kids zijn nu, half 12 nog niet terug. Ze kunnen de weg toch wel terug vinden?

Mazzel