Dag 24: Kings Canyon NP-Anaheim

2 augustus 2016 - Anaheim, California, Verenigde Staten

Vandaag gaan we onze laatste uren in de natuur door brengen. Daarna naar de grote stad voor andere pretparken.

Half 8 gaat de wekker. Den heeft slecht geslapen en ik zelf ook maar matig. Dit was tot nu toe de enige kamer zonder airco en dat was ook wel te merken. Warm en benauwd. 's nachts nog wel de waaier aangezet maar de herrie bevorderd ook de slaap niet.

Na het gebruikelijke ontbijt op bed, klinkt romantischer dan het was, staan er nog 2 tripjes voor de ochtend op het program. Allereerst rijden we een paar km een smal weggetje op naar Panoramic Point. Helaas is Panoramic niet zo panoramisch vanochtend want het is veel te heiig om iets te zien. Dus weer snel naar beneden. Het tweede doel is het bekendste deel van Kings Canyon NP en dat is General Grant Grove, een stukje in het park waar flink wat Sequoia's groeien, waaronder de op 1 naar grootste boom ter wereld, General Grant Tree. Het is een veel kleiner gebied met Sequoia bomen dan in Sequoia NP, maar er staan er best veel. Via een mooi pad loop je tussen de bomen door en kom je bij General Grant Tree uit. Met een hoogte van 81 m, omtrek stam van 33 m en een volume van ong 1320 M3 is het dus de op 1 na grootste boom ter wereld. Er ligt ook een dode Sequoia waar je doorheen kunt lopen. Natuurlijk weer de nodige foto's gemaakt en na een uurtje hebben we alle Sequoia's wel gezien.

General Grant Grove (Kings Canyon NP)General Grant Grove (Kings Canyon NP)General Grant TreeHolle dode Sequoia

Op naar LA

Het is ruim 440 km naar Anaheim voor onze komende 2 overnachtingen. Het eerste stuk is nog door de bergen op een 2 baansweggetje en kost veel tijd. Na ruim 70 km komen we op een grote HWY en schiet het lekker op. 1 keer is het nog ff schrikken als er opeens grote stukken band op de weg liggen. Langs de kant staat een camper die waarschijnlijk net een klapband gehad heeft. Gelukkig kan ik er net omheen sturen en dus geen schade. Na een snelle lunch bij de gele M en een Starbucks voor in de auto gaan we voor de laatste 180 km. Hoe dichter we bij LA komen hoe drukker het wordt. Met nog 100 km te gaan is het 3 uur en ik denk, als we er om vijf uur zijn ben ik tevreden. Dat amper gedacht hebbende loopt het verkeer helemaal vast. Stapvoets en halen en brengen rijden we de volgende 70 km op de Interstate vijf die van noord naar zuid door LA loopt. Ook de andere kant op staat het helemaal vast. Welkom in LA. Het laatste stuk rijdt het ineens weer lekker door en klokslag vijf uur draai ik het motel terrein op. Het ligt pal tegenover Disney World.

's Avonds gaan we ff naar Downtown Disney, een soort entertainment gebied wat vrij toegankelijk is, met winkels en restaurants. Het is er behoorlijk druk. Bij de meeste restaurants is de wachttijd minimaal drie kwartier tot een uur. Daar hebben we geen zin in. We zoeken net zo lang totdat we er 1 vinden waar we maar kort hoeven te wachten. Het eten is redelijk en het bier goed. Na het eten lopen we nog wat door dit gebied. Het is typisch Disney, super strak en schoon.

Morgen gaan wij Disney onveilig maken, mazzel