Dag 8: Mammoth Lakes-Panamint Springs Resort

18 juli 2016 - Panamint Springs, Verenigde Staten

Met een dag vertraging ivm geen internet.

Vandaag een rustig dagje. We hoeven pas om 11 uur uit te checken en een km of 200 te rijden naar Panamint resort, net voor Death Valley NP.

De kids liggen nog te pitten en Miran en ik gaan een rondje door het dorp rijden. Ineens zien we een Bakery. Lekker vers brood. Als we binnen komen zien we tot onze verbazing oa stroopwafels en Venz hagelslag staan. Van oorsprong zijn de eigenaren Hollands. Lekker brood scoren, heerlijk.

Om een uur of half 12 rijden we weg. Om de tijd nog een beetje te doden heb ik nog een ritje heen en weer naar de voet van Mount Witney, met 4421 m het hoogste punt in de VS minus Alaska. gepland. Al gauw zijn er road works bezig en wordt de weg zelfs onverhard. Miran begint hem een beetje te knijpen, maar we gaan stug door en gelukkig zijn het maar korte stukjes. Na een paar steile laatste mijlen doemt er plots een oase van rust op. Een  grote picknick plek te midden van gigantische dennenbomen op 2500 m hoogte. We eten hier onze lunch en ook scoren we nog een mooie waterval.

waterval M Witney

Daarna laten we ons weer naar beneden zakken en nog ff tanken voor we richting Death Valley gaan.

Het landschap wordt steeds desolater en droger en we gaan nog verrassend veel omhoog en omlaag. Om een uur of 4 komen we bij Panamint Springs Resort aan of wat daar voor door moet gaan. Het ziet er echt niet uit. Inchecken doen we bij het pompstation naast het 'resort', een 15 tal oude barakken.Gelukkig is er wel airco. Er is zelfs nog een restaurant aanwezig. Dat is maar goed ook want er is in de wijde omtrek niets.

Panamint Springs ResortPanamint Springs ResortPanamint Springs Resort

Om de tijd te doden tot we gaan eten, buiten is het bloedheet en waait het als een gek, gaan we met zijn allen een Zweedse puzzel maken. Das denk voor het eerst en voor het laatst.

Na het verrassend goede eten maar snel slapen. Morgen vroeg op om voor de grote hitte Death Valley te doorkruisen op weg naar Las Vegas.

Gr Thijs