Dag 2: Calabasas-Pismo Beach

11 juli 2016 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Al om 1.30 uur wakker. Daarna nog tot 6 uur wat kunnen slapen, maar toen toch maar gaan douchen. Voor 7 uur zitten we in de auto op weg terug naar Herz bij Los Angeles airport. Daar worden we door Barbara fantastisch geholpen. Binnen een uur liggen er 2 nieuwe wielen onder voor. Blij dat we toch terug zijn gegaan nu echt op weg.

Onze mini auto

Via de Pacific Ocean Highway rijden we door Sante Monica en Malibu. Het is zondag en Dennis haalt zijn hart op. Net GTA zegt ie. De ene na de andere Corvette, Mustang, Camarro of Harley vliegen ons links en rechts voorbij.

Motor HW 1

Hij herkent ook locaties uit GTA. Ook zeer veel wielrenners te zien. Niet echt prettig fietsen hier. Rond luchtijd zijn we in Santa Barbara.

Santa Barbare beachFish and ships

We gaan naar de haven, wat rondlopen en Fish and Ships eten. We zien nog net Ronaldo uitvallen in de EK finale. Ook hier weer zeer veel joggers, skaters, surfers etc. Ja, uiterlijk is toch wel belangrijk voor de Amerikanen al zou je dat niet zeggen als je al die obesitas figuren ziet waggelen. Echt niet normaal. Daarna is het nog ruim 2 uur rijden naar onze volgende overnachting in Pismo Beach. We rijden door een groot wijn gebied en passeren de Vandenberg Airforce Base. Rond een uur of half 4 komen we in Pismo Beach aan bij het Hilton .. Nou het hoort bij de Hilton groep maar is wel een klas of 4 lager. Maar prima voor een nacht. Na nog ff afgekoeld te zijn in het mini zwembadje en fris gedoucht op naar supermarkt en gaan we een veel te grote pizza naar binnen proberen te werken, wat geen van ons vieren lukt. En dan waren dit nog maar small size pizza's, ze hadden ook nog medium en large!! Daarna terug naar hotel want de oogleden begonnen toch wel weer erg zwaar te worden. Tijdens het tikken van dit stukje vallen ze regelmatig dicht. Tis hier nu bijna 10 uur,'s avonds bijna 7 uur op maandagochtend in NL.

Morgen gaan we de HW 1 tussen San Simeon en Carmel rijden. Een vd mooiste wegen ter wereld. Nou ben benieuwd.

Mazzel

1. Sonja Lalkens:
    11 juli 2016
    Hehe dit klinkt al een beetje als vakantie!
    Lekker ontspannen nu en genieten, zeker van de maaltijden veul en vet!
    Die highway is zeker mooi...... tenminste in '97
    Nou trust en benieuwd naar het volgende verslag!
  2. Evelien:
    11 juli 2016
    Het schijnt inderdaad 1 van de mooiste wegen te zijn. Bij ons was het helaas wat mistig. Hopelijk hebben jullie meer geluk bij de HW1.
  3. Thijs Reinen:
    13 juli 2016
    Amerikanen zijn goed in overdrijven. Tis een mooie weg maar ik kan zo 10 wegen in Italië of Frankrijk opnoemen die ik veel mooier vindt. Stelvio pas bv. Alles is ook vrij kaal en super droog. Er is een enorm watertekort hier.
  4. Ans:
    13 juli 2016
    Jammer voor Miranda dat ze de walvissen gemist heeft, maar als ik jou verhaal lees Thijs dan is het een goede keus geweest,
    In een paar dagen tijd al heel veel gezien dus, Leuk om te volgen!
    Zo te lezen genieten jullie lekker met z'n vieren.