Dag 3: Pismo Beach - Monterey

12 juli 2016 - Monterey, California, Verenigde Staten

We begonnen vandaag met ontbijt op bed.

_1000859

Daarna vertrokken we volgens het strakke schema naar de eerste bezienswaardigheid: Hearst Castle. Dit was het landhuis van krantenmagnaat William Randolph Hearst waar hij bijna 30 jaar lang aan heeft gewerkt. Hier kregen wij een rondleiding waar de prachtige architectuur en kunst aan bod kwam die het best over te brengen valt door de volgende foto's:

_1000879_1000886_1000889_1000912

_1000922

Na deze rondleiding aten we snel wat lunch en daarna begonnen we aan Highway 1. Wat ons hier meteen opviel was het grote aantal Mustangs en Camaro's die na elke bocht weer leken op te duiken.  De eerste stop aan HW1 was een uitzichtpunt waar de zeeolifanten lekker op het strand aan het luieren waren behalve 2 die ruzie kregen.

_1000958_1000941

Hierna trokken we verder totdat we weer bij een volgend uitkijkpunt kwamen en daar kwamen we nog wel wat verassingen tegen. Het uitzicht was prachtig maar nog leuker wat het toen we een eekhoorn zagen die totaal niet bang was voor mensen. Hij kwam zo dichtbij dat hij de camera probeerde vast te pakken. Daarna zagen we ook nog een baby-vos maar  de grootste verassing moest nog komen. Toen we namelijk net weg wilde gaan zagen we het: Dolfijnen!. Hoewel het whale watching eigenlijk pas morgen op het programma stond kregen we vandaag dus al een voorproefje. . Dit uitzichtpunt overtrof dus al onze verwachtingen.

_1000982_1000995

Nadat we nog een aantal mijlen verder hadden gereden op HW1 kwamen we aan op het Monterey schiereiland waar voordat we naar het hotel gingen nog één activiteit gepland hadden: de 17 mile drive. De route bracht ons langs prachtige en vooral ook grote huizen en bij wederom mooie uitzichtpunten over de pacific ocean. Nadat we in ons hotel waren aangekomen besloten we Aziatisch te gaan eten en dat beviel prima. En toen we bij terugkomst in onze kamer er ook nog achter kwamen dat we een werkende popcornmachine hadden was de dag helemaal geslaagd.

- Dennis

1. Pieter:
    12 juli 2016
    Hearst?!?!? Is da de vader van Patti?
    Inderdaad vol verrassingen, wist niet dat jullie Nike schoenen bij hadden en Dennis vraag maar ff aan jullie pap of dat ie blij was dat ie een zeehond gezien had en jullie daarop attendeerde!
    Veul plezier nog en geen dingen doen die ik wel zou doen, popcorn eten, anders moet je strax bijbetalen bij de vlucht